Inspiraatiota matkailusta

Hei taas  ihana lukijani!

Lupailin kirjoitella hieman lisää matkastamme Espanjassa. Malagan lisäksi vierailimme Granadassa, Nerjassa, Sevillassa sekä Fuengirolassa. Matka avarsi maailmannäkemystäni sekä historian tietouttani valtavasti. Tiesitkö että Andalusia oli 800-vuotta arabien hallinnassa, kunnes 1492 loppui kristittyjen Iberian niemimaan takaisinvalloitus? Maurien hallinnasta onkin jäljellä useat arkkitehtuuriltaan upeat ja valtavat linnat sekä niiden mosaiikki-koristelut ja värikkäät laatat. Sainkin suurta inspiraatiota näkemistäni yksityiskohdista ja työstänkin tällä hetkellä upeita uusia tatuointimalleja sinulle pohjautuen kuvioihin, taiteeseen sekä värimaailmaan matkaltamme.

Vuokrasimme auton Malagasta ja lähdimme tekemään reissua päiväksi Granadaan katsomaan valtavaa Alhambran linnaa. Harmiksemme oli pääsiäisviikko ja linna oli suljettu. Kävelimme kuitenkin sen ulkopuolella ja kiertelimme muualla Granassa. Espanjassa pääsiäisviikkoa kutsutaan Semana Santaksi (holy week, pyhä viikko). Juhlaa vietetään pääsiäiskulkuein, jotka valtaavat kaupunkien kadut.

Seuraavana päivänä suuntasimme autolla Nerjaan, joka on kuuluisa tippakiviluolistaan (Cuaves de Nerja, Nerjan luolat). Luolissa on asunut ihmisiä 6000 vuotta sitten. Luolat löydettiin vasta v.1959 eikä niitä ole vielä saatu tutkittua kokonaan. Luolista on löytynyt jäänteitä siellä asuneista ihmisistä sekä maalauksia, jotka ovat osoittautuneet neandertalilaisten maalaamiksi ja ovat yli 40 000 vuotta vanhoja! Luolan tippukiviesiintymät olivat aivan mielettömiä, mielikuvitus pääsi laukkaamaan kun katsoi niiden muodostamia hahmoja tai esineitä hämärässä.

Päästyämme Nerjasta Torremolinosiin palauttamaan autoa lähdimme junalla upeaan Sevillaan. Olimme hieman ennen keskiyötä perillä ja varasimmekin hotellin kolmeksi yöksi matkalla, jonne menimme taksilla.

Kaksi päivää tutustuimme kävellen kaupunkiin pysäyttävää jokirantaa pitkin ja vierailimme useissa nähtävyyksissä ja puistoissa. Arkkitehtuuri oli taas jälleen kerran todella upeaa ja näkemisen arvoista. Sevillan katedraalin koristeluista sainkin usean tatuointi-idean. Toivonkin pian ehtiväni kunnolla piirtämään, jotta saisin mallit valmiiksi. Malleihin sekoitan myös Alcazarin laattojen kuviointeja sekä upean puutarhan kasvillisuutta.

Sevillasta suuntasimme junalla takaisin Malagaan, josta otimme toisen junan Fuengirolaan moikkaamaan erästä ystävääni ja hänen tuttujaan. Samalla kävin hetken mielijohteessa ottamassa suunnittelemani mehikasvi-tatuoinnin Jaganath tattoo studiossa Victor Widowilta. Tilanne oli minulle uusi, sillä en ole koskaan ennen ulkomailla tatuointia ottanut. Välissämme oli pieni kielimuuri, mutta Victor ymmärsi ideani loistavasti. Oli todella antoisaa seurata toisen työskentelyä ja vaihdella tietojaan sekä keskustella eri tyyleistä, tatuointialasta ja tekniikoista. Tatuointisessio oli varmasti kohokohtani lomassani.

Tuoretta tatuointiani olen hoitanut kotimaisella Dreamyink-tatuointivoiteella, jota saa verkkokaupastani ja liikkeestämme. Kuvan otosta on nyt viikko ja se on aikalailla parantunut. Huomattavasti nopeampaa kuin yleensä ja parasta rasvassa on sen helppo levittyvyys ja ihon ärtyneisyyttä sekä kutinaa tehokkaasti lieventävä vaikutus. Rasva on oiva vaihtoehto erityisesti vegaaneille, sillä se on 100% luonnollisista ainesosista eikä ole testattu eläimillä.

Loman jälkeen onkin ollut hyvä jatkaa töitä uusin ideoin inspiroituneena ja motivoituneena. Palan halusta oppia erilaisia tekniikoita samalla kehittäen itseäni tatuointiartistina ja luoda tyyliini uusia vivahteita.

Kiitos kun luit!

Muistathan varata aikasi pian, sillä kesä kurkkii jo lumen alta 😉